3 דרכים לקבלת משכנתא ללא הון עצמי

משכנתא ללא הון עצמי

משכנתא ללא הון עצמי

כל מי שרוצה לרכוש דירה (בין אם דירה ראשונה או דירה להשקעה) יודע שהוא צריך הון ראשוני על מנת לקבל את המשכנתא המיוחלת שתעזור לו להשלים את הכסף החסר לצורך רכישת הנכס. 

אך מה עושים עולים חדשים? זוגות צעירים? או אנשים שעובדים וחוסכים במשך שנים בזמן שמחירי הדירות מאמירים ונוסקים והם הולכים ומתרחקים מהחלום לקנות דירה כי החסכונות שצברו פשוט לא מספיקים?

עבור אנשים כאלה יש פתרון אחר שלא כולם מכירים והוא לקיחת משכנתא ללא הון עצמי. יש כמה דרכים לעשות זאת, חלק דורשות חישוב פיננסי מאוד מדויק. במאמר הקרוב נעשה סדר בכל הנושא.

איך זה עובד?

תהליך לקיחת משכנתא ללא הון עצמי הוא די פשוט. במקום לחסוך את ההון הראשוני לדירה במשך שנים על ידי עבודה קשה וצמצום הוצאות, בעצם מלווים את ההון הראשוני לצורך משכנתא מגורמים פיננסיים וחברות אחרות או מבקשים הלוואה מבני משפחה וחברים. כך למעשה, במקום לקחת הלוואה אחת גדולה הנקראת משכנתא, מתחייבים לשתי הלוואות: הראשונה, הלוואה שהופכת להיות ההון הראשוני לרכישת הנכס והשנייה, המשכנתא עצמה.

משכנתא ללא הון עצמי

לפני שמתחילים - כמה הון עצמי בכלל צריך?

לשאלה הזאת יש שתי תשובות למעשה והיא תלויה אם יש בבעלותכם דירה או לא. לאנשים אשר אין בבעלותם נכס מגורים כלל או משכנתא, עליהם לגייס מינימום של 25% הון עצמי משווי הנכס על מנת לקבל אישור למשכנתא מהבנק. זאת אומרת שאם ברצונכם לקנות נכס בשווי מיליון שקלים חדשים, עליכם לגייס הון עצמי של מינימום 250,000.

עכשיו אם יש בבעלותכם כבר נכס מגורים, המשחק קצת משתנה. לפי הרגולציה של בנק ישראל, אתם תידרשו להביא לעסקה מינימום של 50% הון עצמי משווי נכס המגורים. ישנם הרבה מאוד גופים חוץ בנקאיים שלא כפופים לרגולציה של בנק ישראל והם כבר יסכימו לממן לכם אחוזים הרבה יותר גבוהים בריביות שאולי אפילו יפתיעו אותכם (לטובה). מומלץ לבדוק זאת עם יועץ משכנתאות מומחה. זאת אחלה של דרך לקבל משכנתא ללא הון עצמי.

3 דרכים להשיג הון ראשוני

איך אפשר להשיג מימון בסכומים גדולים עבור אלה מאתנו שאין להם את ההון הראשוני לצורך רכישת דירה? ריכזנו עבורכם 3 רעיונות:

  1. הלוואה מההורים – נכון, זה מחזיר מי שצריך את הכסף אחורה ויוצר תלות כלכלית בהורים. אך הלוואה מהם תהיה בתנאים הכי טובים שיש וייתכן שאפילו תהיה ללא ריביות. מעטים האנשים שמבקשים סכומים גדולים כאלה מההורים, כי הם לא רוצים ליצור תחושת אי נוחות ובעיקר רוצים להימנע מסכסוכים כלכליים בתוך המשפחה. במידה ואכן תקחו הלוואה מההורים לצורך משכנתא ללא הון עצמי, מומלץ שתנסחו חוזה המסכם את תנאי ההלוואה בין ההורים ובניכם. 
  2. הלוואה כנגד נכס אחר – אולי אין לכם דירה אבל יש לכם חנות? אולי אין לכם דירה אבל להורים יש שתי דירות והם מסכימים למשכן את הדירה לבנק על מנת שיאפשר לכם לקחת הלוואה ללא הון עצמי. חשוב לדעת כי במידה וההורים עצמם משלמים משכנתא, גובה המשכנתא השנייה שתאושר לא תעלה על 50% מערך הנכס של ההורים. 
  3. הלוואה מגופים חוץ בנקאיים – על מנת להתחרות על ליבו של הלווה, החלו גם חברות האשראי וחברות הביטוח להציע הלוואות בתנאים טובים ובעצם להתחרות בבנקים. ניתן כיום לקחת הלוואה על חשבון הפנסיה, קופות הגמל, ביטוח חיים ועוד. חשוב לדעת כי למרות שמדובר בכספים שלכם, לא תמיד תוכלו למשוך את כולם לטובת ההלוואה למשכנתא ללא הון עצמי. 

במידה ואתם רואים כי חלום הדירה הולך ומתרחק ממכם, אל תחכו עוד רגע אחד ופנו אל פקיד הבנק שלכם. הם ישמחו להעניק לכם יותר מידע על האפשרויות העומדות בפניכם ללקיחת משכנתא ללא הלוואה.

משכנתא ללא הון עצמי

משכנתא ללא הון עצמי - סיכון מחושב

כמו שכבר הבנתם, לקחת משכנתא ללא הון עצמי זוהי החלטה שצריך לקחת בכובד ראש וכמובן לתכנן אותה ברמה פיננסית מאוד מדויקת. אם עושים זאת נכון, זה יכול להוך לאחד אפיקי ההשקעה החכמים והמוצלחים ביותר שתעשו במהלך חייכם. אך חשוב גם לתכנן את הסיטואציה למקרים בהם היא לא תניב כספית אפילו לתקופה קצרה. איך אתם הולכים להתמודד עם זה? האם יש לכם גיבוי כלכלי? חשוב להיות מאוד מדויקים על מנת לא להיכנס לברוך כלכלי שיהיה מאוד קשה לצאת ממנו לאחר מכן. אנחנו תמיד ממליצים להתייעץ עם מומחה למשכנתאות והשקעות בפרט. שיהיה הרבה מאוד בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים