הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

ניהול חשבון הבנק באופן תקין וללא חריגות ותקלות הוא דבר משמעותי וחשוב כאשר רוצים להגיש בקשה למשכנתא. כאשר החשבון מנוהל בצורה שאינה תקינה, הוא עלול להיות מוגדר כחשבון מוגבל וכחשבון כזה הבנק לא יאשר לבעלי החשבון לקחת משכנתא

לא רק שהבנק לא יאשר את המשכנתא לבעלי החשבון המוגבל, אלא הוא יעביר דיווח על בעלי החשבון לבנק ישראל ולשאר הבנקים ובעצם יבצע סוג שם חסימה לקבל אשראי מבנקים אחרים. במאמר הקרוב נעשה קצת סדר בכל העניין ונסקור את התחום על מנת שתדעו בדיוק מה המשמעות של הצעד הכלכלי שברצונכם לבצע בזמן הקרוב/רחוק.

מהו חשבון מוגבל?

הבנקים מגבילים פעילות של חשבון בנק והופכים אותו לחשבון מוגבל כאשר בעלי החשבון נתנו 10 צ'קים ללא כיסוי במהלך תקופה של 12 חודשים. מלבד הבנקים, קיימים עוד מוסדות היכולים להגביל את החשבון הבנק של אדם אשר צבר חובות, ביניהם:

  • ההוצאה לפועל 
  • כונס הנכסים הרשמי
  • המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות
  • בית הדין הרבני 

עבור מי שמבקש משכנתא וחשבונו הוגדר כחשבון מוגבל, לא באמת חשוב מיהו הגורם שהטיל את ההגבלה. מה שחשוב הוא איך להשיג משכנתא והתשובה? באמצעות הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים. בהמשך נסקור את היתרונות והחסרונות של המהלך הזה על מנת שתדעו אם זה באמת כדאי עבורכם.

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה כזו נקראת כך משום שהיא נלקחת מחוץ לבנק. את הבקשה להלוואה או למשכנתא מבקשים מגוף פיננסי אחר שיכול להיות חברה פרטית, חברת אשראי, חברת ביטוח או חלילה שוק אפור (מומלץ להימנע מהלוואות חוץ בנקאיות כאלה היות והן מנוגדות לחוק). 

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים תינתן בסכומים קטנים יותר, עם ריביות גבוהות יותר ובאופן כללי תהיה עם תנאים פחות טובים לעומת הבנקים. כך שאם יש לכם את האפשרות לשקם את ההתנהלות הכלכלית ולפעול בצורה כזו שהבנק יבטל את ההגבלה על החשבון מוטב לעשות כך, להמתין מספר חודשים ושוב לבקש הלוואה מהבנק. 

במידה והצלחתם לשקם את ההתנהלות הכלכלית בחשבון, לא צפויה להיות בעיה עם אישור ההלוואה או המשכנתא.

יתרונות הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

הלוואה חוץ בנקאית עוברת תהליך אישור יותר מהיר בהשוואה להלוואה מהבנק

לרב, הלוואה כזו תאושר תוך ימים בודדים לעיתים אף תוך כמה שעות ובניגוד להלוואה מהבנק ינתנו ללווים מספר נקודות זמן לפרעון מוקדם של הלוואה. היות ונקודות פרעון אלה ידועות מראש, עמלת הפרעון שלהן תהיה נמוכה יותר ביחס לעמלת פרעון מוקדם בבנק. שזה כלעצמו דבר שמאוד משתלם כאשר לוקחים הלוואות מכל גוף שהוא, גם בנקים וגם גופים חוץ בנקאיים.

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

חסרונות הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

הריביות. הן יהיו גבוהות יותר ביחס לריביות של הבנק. החסרון השני, אי אפשר לדעת מה יקרה במידה ואותו גוף חוץ בנקאי יקרוס. הממשלה טרם הסדירה מבחינת החוק את הפעילות של גופים אלה בתחום המשכנתאות החוץ בנקאיות. 

אם אתם שוקלים לקחת הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים, מוטב שתעשו השוואה בין החברות השונות המציעות הלוואה מסוג זה ולא תקבלו החלטה כלאחר יד.

בדקו את הכדאיות הכלכלית

נכון שלפעמים זה מרגיש כאילו החבל חונק את הצוואר והדבר היחידי שיכול לפתור את זה זאת הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים. אך לפעמים צריל לבדוק לעומק אם באמת יש לזה יותר יתרונות מאשר חסרונות. אולי עדיף לכם לנסות לפתור את הבעיה מן השורש שלה ולא לשים פלסטר כל פעם, ואנחנו כמובן מדברים על ההלוואה עצמה. למעשה, הלוואה יכול להיות כלי מדהים למינוף אישי ופתירת בעיות כאשר לוקחים אותה בצורה מסודרת ועם תוכנית כלכלית ברורה. אנחנו נמליץ לכם באמת לשקול את זה לעומק לפני שאתם מחליטים לקחת את ההלוואה.

הלוואה חוץ בנקאית למוגבלים

לא יודעים כיצד לעשות זאת?

אם אתם לא יודעים כיצד לקחת את ההלוואה בצורה מסודרת ולהכין תוכנית ברורה ומסודרת, אנחנו נמליץ לכם להתייעץ עם איש מקצוע מהתחם שאכן יודע כיצד לבנות את התוכנית, וכמובן להציג אותה בצורה נכונה לגורמים המלווים על מנת שתקבלו תנאים טובים יותר. בדרך כלל יועצי משכנתאות, יועצי לכלכת המשפחה, רואי חשבון ויועצים פיננסים יודעים כיצד להכין את התוכניות הללו בצורה תקינה וכמובן להשיג תנאים טובים יותר מאשר אנשים פרטיים שפונים לגופים הללו ליווי מקצועי.

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים