בדיקת בי די אי

בדיקת בי די אי - מה היא בדיקת BDI ומה צריך לדעת? | מהון להון

מעוניינים לקחת הלוואה? רוצים להגדיל את מסגרת האשראי שלכם? עוד לפני התנאים והריביות אתם צריכים להכיר את המושג- בדיקת בי די אי. זו הבדיקה הראשונה שהבנק יבצע עוד לפני שבכלל ידונו אתכם על הפרטים ועל התנאים של ההלוואה או יאשרו הגדלת מסגרת אשראי וזו בדיקה שאתם יכולים להשפיע על התוצאות שלה.

בדיקת בי די אי- בדיקה חשובה שאתם צריכים להכיר:

כאשר אתם ניגשים לגוף בנקאי או לגוף חוץ בנקאי ומבקשים לקחת הלוואה או להגדיל את מסגרת האשראי או כל פעולה אחרת שדורשת התחייבות ועמידה בהתחייבות- יש צורך לבדוק בראש ובראשונה שאתם בכלל יכולים לעמוד בה. בכדי לבדוק אם אתם יכולים להחזיר את ההלוואה לפי התנאים שלה ולא לאחר בתשלומים יש צורך לבצע בדיקת BDI- בדיקת אשראי שמטרתה לספק את כל הנתונים הפיננסיים הרלוונטיים לגביכם ובעיקר לספק מענה לשאלה- האם יש לאשר לכם הלוואה.

כאשר אותו גוף בנקאי או חוץ בנקאי רוצה לבדוק אם כדאי לאשר לכם את ההלוואה ואם אתם לקוחות בסיכון נמוך שכדאי לשמר- הוא מגיש בקשה ללשכת האשראי לביצוע בדיקת בי די אי. הבדיקה מספקת לו את דירוג האשראי שלכם ואת חיווי האשראי שלכם וגם דו"ח שמרכז את כל הנתונים. דירוג האשראי הוא הציון שאתם מקבלים על סמך יכולת ההחזר החודשית שלכם להלוואה שתיקחו (והוא זה שקובע את גובה הריבית שתשלמו על ההלוואה)  וחיווי האשראי הוא ההמלצה של לשכת האשראי אם אתם לקוח בסיכון נמוך וכדאי לאשר לכם הלוואה או שאתם לקוח בסיכון גבוה ועדיף לסרב.

גם אתם יכולים, וצריכים לבצע בדיקת בי די אי:

רגע לפני שאתם ניגשים לקחת הלוואה אתם יכולים לברר בעצמכם את דירוג האשראי שלכם ולבדוק איפה אתם עומדים. כמו כן תוכלו לקבל דו"ח ריכוז נתוני אשראי של כל הנתונים הפיננסיים שלכם בשלושת השנים האחרונות.

בדיקת BDI ניתנת לביצוע באתרים שונים ברשת ללא עלות פעם בשנה כאשר אתם מזינים את הנתונים שלכם ומקבלים את הדו"ח בהתאם. כך תוכלו לראות אם יש לכם דירוג טוב ומה הסיכוי שיאשרו לכם הלוואה. במידה והנתונים שלכם טובים- אתם יכולים להשתמש בהם בכדי להתמקח על תנאי ההלוואה ובעיקר על גובה הריבית. במידה והנתונים שלכם אינם טובים- אתם יכולים לשפר אותם לפני שאתם ניגשים לבקש הלוואה.

בדיקת בי די אי חשובה לשני הצדדים בתהליך של הלוואה או אישור הגדלת מסגרת אשראי- עבור הלקוח הפרטי הוא מקבל תמונה ברורה ודו"ח מקיף של המצב הפיננסי שלו ויכול לשפר בהתאם, ועבור הגוף המלווה הוא מקבל חיווי מדויק ואישור לספק הלוואה או לסרב לה.

בדיקת בי די אי

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים