חישוב החזר משכנתא

חישוב החזר משכנתא

חישוב החזר משכנתא -איך מחשבים ריבית משכנתא?

רגע לפני שנכנסים לתנאים של המשכנתא לריביות ולמדד, צריך לדעת מה הסכום של המשכנתא שאתם צריכים לצורך רכישת הנכס הרצוי וגם לחשב מה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו. במקום להגיע לבנק או לגוף מלווה אחר ולהתחיל לשאול שאלות, יש אפשרות של חישוב החזר משכנתא ברשת עוד לפני לקיחת המשכנתא בשביל לדעת מול מה אתם הולכים להתמודד. במאמר הקרוב ננסה לעשות לכם קצר סדר, שתהיה קריאה מהנה!

חישוב החזר משכנתא מהיר קל ויעיל:

היום ניתן באופן עצמאי לבצע חישוב החזר משכנתא במחשבונים שנמצאים ברחבי הרשת ללא עלות. מחשבונים אלה מאפשרים לכל מי שמעוניין להגיש בקשה לקבלת משכנתא לחשב את ההחזר החודשי שצפוי לא כולל להבין מראש מה התנאים של המשכנתא ומה הריביות הצפויות ובכך לסייע לו לקבל החלטה נבונה ונכונה.

חשוב לבחור את מחשבון המשכנתא החכם והמתקדם ביותר שכן מחשבון משכנתא המבוסס על שיעור ריבית שאינו ידוע או אינו מדויק יגרום לכך שכל חישוב החזר משכנתא יהיה לא מדויק אלא רק הערכה גסה של ההחזר החודשי. לכן חשוב לעשות שימוש במחשבון משכנתא חכם שיספק תוצאות כמה שיותר מדויקת.

חישוב החזר משכנתא

הריביות של הבנקים והשפעתן על חישוב החזר משכנתא:

אחד מהנתונים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על עלות המשכנתא ועל הכדאיות שלה היא הריבית. הריבית נקבעת על פי רמת הסיכון (ציון האשראי) של מבקש המשכנתא. מכיוון שבמדינת ישראל שוק המשכנתאות לצורך דיור פתוח לתחרות, כל אחד מהבנקים בארץ יכול לקבוע את מדד הסיכון בהתאם. כך שבעצם הריביות יכולות להשתנות מבנק לבנק, עם זאת ניתן להתמקח עליהן. 

כאשר למבקש המשכנתא יש ציון אשראי גבוה המשמעות היא שהוא מהווה סיכון נמוך עבור הבנק כלווה ולכן יש סיכוי גדול יותר שהבנק, או כל גוף מלווה אחר יאשר לו את המשכנתא בתנאים נוחים יותר ובריבית נמוכה יחסית.  לעומת זאת, אם לבקש המשכנתא יש ציון אשראי נמוך המשמעות היא שהוא מהווה סיכון גבוה עבור הבנק כלווה ולכן הבנק יכול לאשר לו את המשכנתא אף בתנאם פחות טובים ובריבית גבוהה יחסית.

לסיכום- ככל שרמת הסיכון של הלווה מול הבנק נמוכה יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר לקבל משכנתא עם ריבית נמוכה יותר.

בכדי לחשב את התנאים, במידה ויש בידכם את נתוני האשראי ואף את ציון האשראי שלכם, תוכלו להזין אותם בקלות באופן עצמאי במחשבון משכנתא חכם.

הוצאות נוספות חשובות כאשר מבצעים חישוב החזר משכנתא:

מעבר לסכום ההחזר החודשי, לתנאי המשכנתא עצמה ולריבית הצפויה יש לזכור שצפויות הוצאות נוספות חד פעמיות בתחילת הדרך והן – פתיחת תיק בבנק עצמו או דרך סוכן עצמאי שיכול לפתוח תיק בהנחה וכן תשלום על בדיקת שמאי של הנכס לפני הרכישה. כמו כן, לאחר קבלת המשכנתא יש המעדיפים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי שיעזור להם להעביר את הרישום של הנכס החדש שלהם המנהל המקרקעין של ישראל או בטאבו. הליכים כאלו יכולים לקחת קצת זמן ושירות של עורך דין מקצועי יכול לקצר את זמן ההמתנה הזה משמעותית.

חישוב החזר משכנתא

המשכנתא היא הלוואה מותאמת אישית

חשוב לזכור, כאשר מבצעים הליך של חישוב החזר משכנתא צריך לדעת שזוהי הלווה שצריכה להיות מותאמת אישית לתא המשפחתי שלכם. משכנתא היא ההלוואה הכי ארוכה שאתם הולכים לקחת בחיים שלכם ויש לה יתרונות נהדרים על פני שאר ההלוואות בשוק. אך היא צריכה להיות מותאמת ישירות אליכם. אתם חייבים לשאול את עצמכם כמה שאלות מאוד חשובות לפני שאתם ניגשים לבנק לקחת את ההלוואה המשמעותית הזו מהבנק.

השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם

  1. האם אתם מתכוונים לגור בנכס הזה לשארית חייכם?
  2. האם אתם באמת יכולים לעמוד בתשלומים?
  3. האם כדאי לכם לחסוך עוד?
  4. האם אתם מתכננים להביא עוד ילדים לעולם?
  5. האם אתם הולכים לקבל קידום בעבודה או סכום כסף גבוה בעתיד?
חישוב החזר משכנתא

האם צריך לקחת איש מקצוע?

חשוב להכיר שהאיש היחידי שיכול לבצע עבורכם חישוב החזר משכנתא מקצועי וניטרלי הוא יועץ משכנתאות פרטי שאין לו שום אינטרס עבור הבנק אלה הוא רוצה רק בטובה הכלכלית שלכם. כדאי להכיר שהפקיד בבנק אשר "מתאים" לכם את המשכנתא הוא בסופו של דבר סוג של איש מכירות שיש לו יעדים מסוימים בחודש. רוב הסיכויים שהוא יעדיף את טובת הבנק ולא את טובת הלקוח. יועץ משכנתאות פרטי יכול לעלות לא מעט כסף, זה תלוי מאוד בוותק של היועץ וכמובן במורכבות של התיק. אך לטווח הרחוק, עם תכנון משכנתא נכון ומדויק, החסכון שהוא ישיג לכם יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים.

מהיכן משיגים איש מקצוע אמין?

אם יש לכם חבר או קרוב משפחה אשר עברו תהליך של משכנתא חדשה או החזר משכנתא ויש לו איש מקצוע אמין שהוא יכול להמליץ לכם עליו, אל תחשבו פעמיים. אם אין לכם כזה, חפשו בגוגל ותעשו סקר שוק מקיף ותראו מי מציע לכם את ההצעה הכי טובה ומותאמת אישית אליכם. חשוב להכיר שהליך החיפוש יכול לקחת קצת זמן. אם אתם מחפשים איש מקצוע אמין ומקצועי שיחזור אליכם תוך זמן קצר, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור כאן, לענות על מספר שאלות קצרות, ואנחנו נדאג שיועץ משכנתאות מומחה ומקצועי יחזור אליכם תוך זמן קצר.

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים