בי די איי

בי די איי

בי די איי

בי די איי, בי די איי שלילי, BDI חיובי, לשכת אשראי, אשראי שלילי…. כל אלה הם מושגים שבטח מרחפים לכם מעל הראש עם הרבה מאוד סימני שאלה. אם לקחתם פעם הלוואה או שרציתם להגדיל את מסגרת האשראי מול גוף פיננסי כלשהו  או שאתם בעלי חברה עסקית , או שאתם עובדים במוסד פיננסי כמו בנק או חברת ביטוח או חברת אשראי- סביר להניח שאתם מכירים את המושג בי די איי. ואם לא, אז החלטנו לעשות לכם פה סדר.

כל מה שאתם צריכים לדעת על בי די איי:

BDI אלו ראשי תיבות של לשכת האשראי- ביזנס דאטה ישראל. החברה עצמה נוסדה בשלהי שנות השמונים של המאה הקודמת. היא יושבת תחת החברה העולמית COFACE. ולמעשה כיום, אין חברה במשק העולמי או אנשים פרטיים שההשפעה של החברות האלה לא מורגשות במהלך חייהם ביום יום.

בי די איי

מה עושה חברת בי די איי?

חברת בי די איי היא הגוף הרשמי והראשי שמספק נתוני אשראי על כל אחד מאזרחי המדינה וגם על גופים עסקיים.  כמו כן החברה מפרסמת דוחות רלוונטיים וחשובים למשק כגון דירוג פירמות שונות,  ודוחות של מדד סיכון ומדד ריכוזיות למשק. 

למה יש צורך בחברת בי די איי?

חברת בי די איי מספקת נתונים שמאפשרים לאנשים פרטיים ולעסקים קטנים כגדולים לקבל את ההחלטות הפיננסיות הנכונות ולא לקחת סיכוני אשראי שאין בהם צורך. הבנקים וחברות האשראי השונות וכל גוף בנקאי כזה או אחר זנותן הלוואה, למעשה מסתכלים על דירוג האשראי של הלקוחות על מנת לקבוע את הסטטוס הפיננסי שלהם, וכך למעשה הן עושות חישוב סיכונים מושכל העוזר להם לקבל החלטה באיזה ריביות ניתן לתת ללקוח הלוואה, והאם בכלל הוא יוכל לעמוד בתשלומי ההלוואה השותפים.

בי די איי

מי יכול להיעזר בשירותים של חברת בי די איי?

אנשים פרטיים נעזרים בשירותים של חברת BDI לפני שהם מגישים בקשה לצורך קבלת הלוואה . כך הם יכולים לבדוק מה הם נתוני האשראי שלהם ולשפר אותם במידת הצורך או להשתמש בהם בכדי להתמקח על שיפור תנאים.

חברות ועסקים גדולים נעזרים בשירותים של חברת בי די איי בכדי לבדוק לקוחות פוטנציאליים ולקבל החלטה אם לאשר הלוואה ללקוח פרטי או עסקי או לסרב לבקשה.

בנקים, חברות ביטוח וחברות אשראי שעוסקים במתן הלוואות כל יום נעזרים באופן קבוע בנתונים של חברת בי די איי שכן במידה והחברה תעביר מידע שבו חיווי האשראי הוא שלילי הגוף המלווה יסרב למתן ההלוואה.

כל אחד זכאי להגיש בקשה לקבל דוח BDI ללא עלות פעם אחת בשנה ולאחר מכן כל בקשה נוספת כרוכה בעלות סמלית.

כיצד מתקבל המידע מחברת בי די איי?

המידע מתקבל בדוח בי די איי שמרכז את הנתונים של הלקוח עליו בודקים. מוסר תשלומים, הגעה לתקרת האשראי, חובות וכדומה. הנתונים השליליים והחיוביים מופיעים בדוח בצורה גראפית מסודרת וגם הסבר מילוי ברור שמפרט על כל אחד מהנתונים וכל אחד מהגורמים לו. ישנם הרבה מאוד מצבים בהם ישנם טעויות של חברות הדירוג שמשפיעות ישירות על הלקוח. לכן, מומלץ תמיד לעקוב אחר הדוחות הללו על מנת לבדוק שאין טעות. כמובן שאם ישנה טעות, אפשר תמיד להגיש בקשה לטיפול ותיקון דירוג האשראי.

כיצד דירוג אשראי שלילי משפיע על החיים?

כמו שכבר ציינו בתחילת המאמר, כאשר אתם פונים לקבל אשראי מהבנקים השונים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, הן מסתכלות על הפרופיל הפיננסי שלכם אשר מגולם בדו"ח האשראי שלכם. ככל שציון האשראי שלכם הוא נמוך יותר, כל הריביות של ההלוואה יהיו גבוהות יותר, וישנם גם מקרים שהם לא יאשרו לכם את ההלוואה כלל וכלל. כמו כן, ישנם הרבה מאוד בעלי נכס מגורים באזורים מבוקשים שלא יסכימו לכם לשכור את הדירה שלהם במידה והציון הוא נמוך. ישנם גם מקומות עבודה מסוימים שלא יסכימו לקבל אותכם.

האם אפשר לתקן את ה-BDI?

החדשות הטובות הן שדירוג האשראי הוא לא כתם שנשאר לנצח ותמיד אפשר להגיש בקשה לתיקון. החדשות הפחות טובות הן שזה מאוד תלוי מה הסיבה אשר גרמה לציון להיות נמוך. במידה ועברתם פשיטת רגל, הוצאה לפועל או שהחשבון שלכם היה מוגבל לאחרונה, תיאלצו לעבור "תקופת צינון" מסוימת לפני שתוכלו להגיש את הבקשה לתיקון הציון. ישנם גם מקרים בהם חברה מקצועית אשר מתעסקת אך ורק בתיקון הציון, תוכל לעזור לכם לתקן את זה מבלי התקפה הזאת. במידה ואתם מחפשים חברה המתמחה במקרים ספציפיים כאלו, אתם מוזמנים ללחוץ ממש כאן, לענות על מספר שאלות קצרות, ואנחנו כבר נדאג לכל השאר. שיהיה המון בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים