מי יכול לקחת משכנתא

מי יכול לקחת משכנתא

מי יכול לקחת משכנתא

הבנקים והגופים הפיננסיים לא מאשרים משכנתא לכל אחד שמגיש בקשה. כל מי שאי פעם הגיש בקשה למשכנתא יודע כמה טפסים, אישורים, מסמכים והוכחות הוא צריך להציג על מנת להוכיח לבנק כי הוא יצליח לעמוד בגובה ההחזר החודשי ועוד הרבה פרמטרים אשר קובעים מי יכול לקחת משכנתא הלכה למעשה. במאמר הקרוב נבחן כמה דברים כמו, מי יכול לקחת משכנתא חדשה, מי יכול לקחת הלוואה לכל מטרה, ונציג כמה פתרונות לאנשים אשר הבנק סירב להם לקבלת משכנתא, בין אם זאת משכנתא ראשונה, או משכנתא לבעלי נכס מגורים. 

תנאים לקבלת משכנתא

בין אם אתם מתכננים לקחת משכנתא חדשה בבנק או בכל גוף פיננסי חוץ בנקאי אחר, תצטרכו לעמוד במספר תנאים על מנת שהמשכנתא תאושר. אז מי יכול לקחת משכנתא חדשה דרך הבנק:

  1. עליכם להיות בגירים מעל גיל 18. 
  2. עליכם להראות כי יש ברשותכם הון עצמי המיוחד לרכישת הדירה. גובה ההון העצמי משתנה בהתאם לנכס אותו אתם רוצים לרכוש:
    • אם אתם רוצים לרכוש דירה ראשונה תצטרכו להראות כי יש בידיכם הון עצמי שווה ערך ללפחות 25% מערך הנכס אותו אתם רוצים לרכוש. 
  • אם תרצו לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה טובה יותר (משכנתא למשפרי דיור) תצטרכו להראות כי יש בידיכם 30% מערך הנכס אותו אתם רוצים לרכוש. 
  • הבנק יבצע בדיקה של רישום הנכס ויוודא כי הבעלות על הנכס אכן רשומה על בעל הדירה.
אשראי חוץ בנקאי

האם לכולם מאשרים משכנתא?

אז מי יכול לקחת משכנתא? התשובה לצערינו ברורה, לא כולם מקבלים משכנתא והם אף נקראים מסורבי משכנתא. אנשים שהוגדרו מסורבי משכנתא לא יכולים לקבל משכנתא בבנק או בגוף חוץ בנקאי אחר כגון חברות אשראי, חברות ביטוח, קרנות השקעה או חלילה שוק אפור (לא מומלץ בכלל), כמובן תלוי במקרה כמו שכבר נראה בהמשך.

בקשות אלה לרב יאושרו אך יהיו כרוכות בריביות גבוהות יותר ותנאי תשלום קשוחים יותר.

גם יחידים יכולים לבקש משכנתא

מה קורה עבור אלה שחיים לבד? ללא בני זוג, מי יכול לקחת משכנתא אם הוא לווה יחיד? האם עליהם להמתין עד שיתחתנו על מנת שיוכלו לרכוש דירה? התשובה לשמחתנו היא לא! הבנק נוהג לאשר משכנתאות ליחידים אך תנאי המשכנתא הם מעט שונים, לדוגמא גובה ההחזר החודשי יעמוד על 35% מההכנסה הפנויה ולא 40% כפי שהוא דורש מזוגות. ישנם גם מקרים אשר הבנק יבקש שיהיה עוד אדם אשר ערב ללווה, ואם נוטל המשכנתא עצמו הוא בעייתי מבחינת הבנק, הגוף המלווה יכול לבקש "ערב משלם", הלכה למעשה המשכנתא רשומה על הלווה, אך המשלם הוא הערב. 

בקשות אלה לרב יאושרו אך יהיו כרוכות בריביות גבוהות יותר ותנאי תשלום קשוחים יותר.

מי יכול לקחת משכנתא

אז מי יכול לקחת משכנתא לכל מטרה?

למי שלא יודע, משכנתא לכל מטרה היא בעצם הלוואה כנגד הנכס, משמע הגדלה של המשכנתא הקיימת לכל מטרה. המשכנתא יכולה להיות מאותו הבנק, היא יכולה להיות מבנק אחר, ואפילו מגופים חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח, קרנות הון סיכון וכולי. משכנתא לכל מטרה ניתנת עבור:

  • איחוד חובות
  • שיפוצים
  • מינוף לעוד נכס
  • ועוד

~ אפשר לקרוא עוד על הכלי המדהים הזה בלחיצה כאן ~

מי יכול לקחת משכנתא לכל מטרה > כל אדם אשר יש בבעלותו נכס מגורים ואשר היחס החזר בהתאם להכנסות שלו עומד בהחזר החודשי של ההלוואה. כמו כן, הנכס יכול להיות ממונף גג עד 50% מהבנק, וגופים חוץ בנקאיים יכולים גם להגיע עד 85%.

מי יכול לקחת משכנתא מגוף חוץ בנקאי?

דבר ראשון אנחנו רוצים להרגיע אתכם, גוף חוץ בנקאי זה לווא דווקא שוק אפור כמו שבשנים האחרונות הוא נתפס בחדשות וכולי. גוף חוץ בנקאי הוא למעשה חברות ביטוח, קרנות הון סיכון ולמעשה כל גוף אשר מפוקח ומבוקר לתת הלוואות על ידי משרד האוצר. למעשה כל אדם יכול לפנות לגוף חוץ בנקאי לקבלת משכנתא, ואולי אתם תופתעו לגלות שהריביות לווא דווקא יהיו גבוהות יותר. בהרבה מקרים הם יהיו מאוד אטרקטיביות. כמובן זה תלוי בהיסטוריה והיכולות הפיננסיות של אותו לקוח המגיע לבקש את ההלוואה מאותו הגוף המלווה.

מי יכול לקחת משכנתא

מי יכול לקחת משכנתא לאחר שקיבל סירוב?

כאן אין תשובה חד משמעית, למעשה יש כיום פתרונות פיננסים רבים מאוד שדווקא הגופים החוץ בנקאיים מציעים לכלל האזרחים. הם יכולים להציע פתרונות אטרקטיביים יותר מהבנק מכיוון שהם לא כפופים לכל הרגולציות של בנק ישראל. דבר ראשון חשוב להבין מדוע הבנק סירב למשכנתא. ישנם שתי סיבות עיקריות לסירוב של הבנק לקבלת משכנתא:

אפשרי לפנות לגוף חוץ בנקאי

אז כמו שאמרנו הגופים החוץ בנקאיים נותנים פתרונות לאנשים שרוצים לקחת משכנתא חדשה, מחזור משכנתא, הלוואה לכל מטרה יכולים לפנות לגוף חוץ בנקאי שייתן להם משכנתא. צריך לקחת בחשבון האם ההלוואה היא באמת אטרקטיבית, האם היא כדאית, האם היא תעשה יותר תועלת מנזק וכולי. אז לשאלה מי יכול לקבל משכנתא דרך חוץ בנקאי, התשובה היא כמעט כולם, אך זוהי לא השאלה הנכונה. השאלה צריכה להיות האם זה באמת כדאי.

מי יכול לקחת משכנתא

תתכננו את המהלכים שלכם ותתיעצו עם מקצוענים

בין אם הבנק אישר לכם משכנתא או לא, בין אם אתם פונים לגוף חוץ בנקאי כזה או אחר לקבלת הלוואה, תעשו שיעורי בית. ואם אין לכם את הזמן או את הכוח לעשות מחקר מקדים על המהלך שאתם רוצים לעשות, תתייעצו עם איש מקצוע שיעשה זאת בשבילכם. תכנון לא נכון של מהלך פיננסי כזה גדול כמו משכנתא, יכול להכניס את הלווים לברוך כלכלי מאוד גדול והלכה למעשה לעשות הרבה יותר נזק מתועלת. אם אתם זקוקים לאיש מקצוע מהתחום הפיננסי שיעזור לכם לתכנן את ההלוואה כמו שצריך, אנחנו מזמינים אתכם ללחוץ כאן. שיהיה המון בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים