2 גופים שמבצעים שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

בחיי כיום, ישנם הרבה מאוד פתרונות פיננסים מתקדמים לאנשים אשר רוצים לקחת הלוואות גבוהות ובפריסה להרבה שנים. אם ברצונכם לקחת הלוואה גדולה ויש בבעלותכם נכס מגורים רשום על שמכם בטאבו, מומלץ לכם לבדוק את הנושא של שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא לכל מטרה. איך בדיוק זה עובד מבחינת מספרים? האם הבנקים הם הגוף היחידי אשר מציע את הפתרון הפיננסי הזה? מה התנאים להלוואה הזאת והאם זה באמת משתלם כמו שזה נשמע? במאמר הקרוב נסקור את הנושא לעומק ונדון בעוד כמה דברים שחשוב לכם לדעת לפני שאתם בוחרים את הפתרון הפיננסי הזה.

שניה לפני שמדברים על הגופים? מה זה בכלל שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא?

אם יש בבעלותכם נכס מגורים, יש לכם את האופציה למשכן את הנכס עצמו ולקבל למעשה כסף נזיל לכל מטרה. כיום, הסיבות הפופולריות ביותר אשר אנשים מבצעים שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא הן:

  • סגירת חובות: למעשה איחוד של כל ההלוואות להחזר החודשי של המשכנתא
  • מינוף לטובת נכס קיים: קנייה של עוד דירה למגורים/השקעה

שורה תחתונה, אתם לוקחים משכנתא על הנכס הקיים שלכם/מגדילים את המשכנתא הקיימת שלכם לפי אחוזי המימון המותרים בשוק לטובת הצרכים האישיים שלכם. ובכך אתם נהנים מהלוואה גדולה ובפריסה להרבה שנים על מנת שההחזר החודשי יהיה הרבה יותר נוח.

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

לכל גוף יש את אחוזי המימון שלו

שני הגופים בישראל שמבצעים שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא הם הבנקים המוסדיים וגופים חוץ בנקאיים שנכנסו לשוק בכל הכוח בשנים האחרונות. לבנקים וגופים החוץ הבנקאיים יש את החוקים והרגולציות שהם כפופים אליהם. חלק כפופים יותר, וחלק כפופים פחות. לכן, אחוזי המימון שכל גוף ייתנו לכם יהיו שונים, כמו שכבר תבינו בהמשך המאמר.

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא דרך הבנקים

בין אם תרצו לקבל שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא דרך בנק הפועלים, בנק מזרחי, לאומי וכולי, אחוזי המימון יהיו אותו הדבר בדיוק. זאת בגלל שהבנקים כפופים לרגולציות של בנק ישראל המחייבת אותם לתת עד כ50% משווי הנכס לטובת המוצר הפיננסי הזה. בואו נבין את זה רגע במספרים:

  • נניח ויש בבעלותכם נכס מגורים בשווי של 2,000,000 שקלים חדשים
  • יש לכם משכנתא של דיור על הנכס בסך של 600,000 שקלים
  • כאשר תיגשו לבנקים לבקש שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא, הם ייתנו לכם עד 400,000 שקלים חדשים.
 
חשוב לציין, שהריביות יהיו גבוהות יותר מאשר משכנתא לדיור בלי יוצא מן הכלל בכל המסלולים. וכמובן שההכנסות שלכם יהיו פקטור מכריע אם הבנק יאשר לכם את ההלוואה מלכתחילה.
שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

מילה על גופים חוץ בנקאיים

חשוב לנו לציין לפני שאנחנו מדברים על שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא מגופים חוץ בנקאיים, לצנן את האווירה ולהבהיר לכם שגופים חוץ בנקאיים שמורשים לתת משכנתאות הם למעשה חברות ביטוח שונות, קרנות הון סיכון וכולי. כאשר אתם ניגשים לגוף שכזה, תוודאו ב-100% שהגוף אכן מבוקר ומפוקח על ידי משרד האוצר והגורמים הרלוונטיים השונים. אתם חלילה לא רוצים להגיע למצב שאתם לוקחים הלוואה כנגד נכס מגוף אשר אינו מורשה לעזוק בתחום כלל וכלל.

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא מגוף חוץ בנקאי

הגופים החוץ בנקאיים ככלל פחות כפופים לרגולציות של בנק ישראל, לכן הם יותר גמישים במבחינת אחוזי המימון שהם יכולים לתת ללקוחותיהם על נכס אשר נמצא בבעלותם. ישנם גופים חוץ בנקאיים אשר ייתנו לכם 60%, 70%, ואפילו עד כ-90% משווי הנכס הקיים שלכם. כמובן שלכל גוף יש את תנאי הסף שלו, וסוג הלקוחות שהוא אוהב לעבוד איתם, לכן חשוב מאוד לבצע בדיקה מעקיפה על כלל הגופים על מנת למצוא את ההלוואה הטובה ביותר עבורכם. בואו נפרק גם את זה למספרים:

  • נגיד ויש לכם נכס מגורים בשווי של 2,000,000 שקלים חדשים
  • נניח ואין לכם משכנתא על הנכס
  • ישנם גופים חוץ בנקאיים שאפילו יממנו לכם עד 1,800,000 שקלים עבור הנכס הקיים שלכם.

חשוב לציין שגם כאן ההכנסות החודשיות שלכם הן גורם משמעותי לקבלת ההלוואה. בסופו של דבר הגופים החוץ בנקאיים רוצים לקוחות אשר יכולים לעמוד ביחס ההחזר, ולמעשה לבטח את עצמם מבחינת החזר ההלוואה.

שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא

בצעו בדיקות לפני לקיחת ההלוואה

חשוב שתבינו את המשמעות של שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא. חשוב מאוד שתבינו שכנראה זה סכום לא נמוך, חשוב שתבינו את הריביות, חשוב שתבינו מה ההשפעה של ההלוואה הזאת לשנים הקרובות/רחוקות שלכם ושל המשפחה שלכם. חקרו את הנושא לעומק, ואל תתביישו לשאול שאלות עם אנשים מהתחום (לא השכנים). אם ברצונכם להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום, אתם מוזמנים ללחוץ ממש כאן, להשאיר מספר פרטים, ויועץ פיננסי בכיר יחזור אליכם בשיא המהירות.

שיהיה המון בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים