רישיון יועץ משכנתאות

רישיון יועץ משכנתאות

רישיון יועץ משכנתאות

ככל ששוק המשכנתאות הולך וצובר תאוצה עם הזמן, האדם הפרטי מבין שעל מנת לקבל משכנתא בתנאים אטרקטיביים ומותאמת אישית, כנראה שזה לא יקרה לבד או בעזרת הפקיד בבנק. אנשים יותר ויותר מבינים שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת, זה באמצעות יועץ משכנתאות פרטי אשר דואג אך ורק לאינטרסים האישיים של הלקוחות שלו. אך תמיד עולה השאלה, איך יודעים שלאותו יועץ אכן יש רישון יועץ משכנתאות. האם על התחום יש בכל רגולציה? האם כל אדם יכול להיות יועץ משכנתאות? איך נהפכים בכלל להיות יועצי משכנתאות? ננסה לעשות סדר בכל הנושא וכמובן נביא כמה טיפים מנצחים על מנת להגיע ליועץ משכנתאות מקצועי ומומחה בתחומו.

רישיון יועץ משכנתאות - האם יש בכלל רגולציה?

נכון לרגע כתיבת המאמר הזה, אין ממש רגולציה על תחום ייעוץ המשכנתאות הפרטי. מה זה אומר בפועל? בגדול, לכאורה כל אדם אשר קורא את הכתבה הזאת בזה הרגע יכול לייצג אנשים ולהיות יועץ משכנתאות ללא כל רישיון יועץ משכנתאות. אפשר להשוות זאת לתחום הביטוח, בו חלק גדול מאנשי המכירות של הפוליסות אינם בכלל יועצי ביטוח. מה שזה אומר שמבחינת הלקוחות, הם חייבים לשים לב שאותו היועץ למד באיזשהו מקום, עבד כבר עם כמה וכמה לקוחות, לוודא שיש לו קשרים בבנק, ובכללי לבחון לעומק אם הוא בכלל כשיר לבצע את העבודה הזאת לפני שסוגרים איתו עסקה. בהמשך המאמר נבין את הדברים יותר לעומק.

רישיון יועץ משכנתאות

אם אין כזה דבר רישיון יועץ משכנתאות - איפה לומדים את התחום?

אם אתם מבלים קצת זמן ברשתות החברתיות, אז סביר מאוד להניח שראיתם לפחות פרסומת אחת או שתיים של קורס ליועצי משכנתאות. בגדול, ישנם כיום כמה מכללות אשר מלמדות את התחום הזה בצורה פרונטלית, ויש כמובן הרבה מאוד קורסים דיגיטלים שגם מלמדים את התחום. לא צריך שיהיה איזשהו תואר לפני, או ניסיון בכלכלה, כל אדם אשר רוצה ללמוד את התחום יכול לעשות זאת. כמובן שבסיום הקורס לא מקבלים רישיון יועץ משכנתאות, אבל כן מקבלים תעודה לסיום הקורס. אם אתם רוצים להשתמש בשירות של יועת משכנתאות פרטי, אנחנו היינו ממליצים לכם לשאול אותו היכן הוא למד את התחום, וכמובן שיראה את התעודה אשר מוכיחה שהוא סיים את הקורס בהצלחה.

רישיון יועץ משכנתאות - האם זה משפיע על המקצועיות

אנחנו חייבים לציין שכמובן אם לאדם מסוים יש תואר שעוסק בכלכלה, או שהיה עוסק בתחום פיננסי כזה או אחר, זה כמובן נותן לו יתרון מסוים על מתחרים. תחום המשכנתאות עוסק בהרבה מאוד נתונים כלכליים וסטטיסטיים וחשוב שתהיה עין מקצועית אשר באמת יכולה לקרוא אותם. הרישון יועץ משכנתאות לווא דווקא אומר שהיועץ משכנתאות אכן שוחה בכל הנישה הפיננסית. חשוב גם לציין שכיום יועצי המשכנתאות עובדים עם הרבה מאוד סוגים מסוימים של תוכנות אשר עוזרות להם לצפות את העתיד ולהתאים ללקוח תמהיל משכנתא מומלץ ותפור בדיוק למידות שלהם. היינו מסכמים ואומרים שבסופו של דבר יועץ משכנתאות טוב, הוא יועץ משכנתאות שיש לו הרבה ניסיון וקשרים. זהו יועץ שראה הרבה מאוד מקרים ויצא לו לטפל בתיקים מורכבים ופשוטים כאחד.

רישיון יועץ משכנתאות

אז אין רישיון יועץ משכנתאות - מה בודקים?

אם הגעתם עד לכאן, סביר מאוד להניח שהבנתם שאין באמת כזה דבר רישיון יועץ משכנתאות, יש תעודה אשר מראה שיועץ המשכנתאות אכן למד את התחום. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם שוכרים יועץ משכנתאות שאכן יודע את העבודה כמו שצריך, הכנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע אל היועצים המובחרים ביותר:

  1. ותק בתחום: כמו שכבר ציינו, יועץ משכנתאות טוב הוא יועץ אשר נמצא כמה שנים בתחום ויש לו הרבה מאוד קשרים עם אנשי מפתח בבנקים ובחברות החוץ בנקאיות.
  2. אתר תוכן ופרופילים בסושיאל: תמיד תבדקו שליועץ יש אתר תוכן ובפרופילים ברשתות החברתיות על מנת לבדוק את האמינות שלו.
  3. ניהל תיקים בתחום שלכם: חשוב שתדעו איזה סוג משכנתא אתם צריכים ושהיועץ אכן טיפל בתיקים כאלו לפני.
  4.  לקוחות ממליצים: תקחו את הטיפ הזה לכל בעל מקצוע אשר אתם רוצים לעבוד איתו. הדרך הכי טובה לדעת עם יועץ משכנתאות הוא אכן נותן שירות אמין ומקצועי זה כמובן בזכות הלקוחות הממליצים שלו שחוו את השירות שלו בעבר. אנחנו נמליץ לכם לדבר עם כמה טלפונית ואכן לוודא במאה אחוז שהוא אכן איש מקצוע איכותי.
רישיון יועץ משכנתאות

זקוקים לייעוץ מקצועי?

אם אתם זקוקים לייעוץ משכנתא מאיש מקצוע מומחה אשר עונה על כל הקריטריונים שדיברנו עליהם במאמר, אנחנו מאוד נשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

על מנת לדבר עם איש מקצוע לגביי משכנתא חדשה/מחזור משכנתא – לחצו כאן

על מנת לדבר עם איש מקצוע לגביי הגדלת משכנתא קיימת – לחצו כאן

שיהיה המון בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים