מה זה בי די אי שלילי

מה זה בי די אי שלילי

מה זה בי די אי שלילי:

חברת בי די אי הינה חברת דירוג האשראי המובילה בארץ וככזו יש לה את הגישה לכל נתוני האשראי של כל אזרחי המדינה ישירות ממאגר הנתונים של בנק ישראלי. כאשר בנק או גוף חוץ בנקאי כגון חברת ביטוח או חברת אשראי מעוניינים לבדוק את נתוני האשראי של אדם פרטי או שאדם פרטי מעוניין בעצמו לבדוק את נתוני האשראי שלו הוא פונה לחברת בי די אי. מכיוון שזו החברה שמבצעת את בדיקות האשראי לכל הגופים המלווים בארץ בדיקת דירוג האשראי זכתה לכינוי בי די אי . אז מה זה בי די אי שלילי? או חיובי? במידה ודירוג האשראי הוא שלילי או חיובי נהוג לומר בי די אי שלילי או בי די אי חיובי בהתאם.

חשיבות ביצוע הבדיקה של מה זה בי די אי שלילי:

בכדי לבצע פעולה פיננסית כמו לקיחת הלוואה, משכנתא, הגדלת מסגרת האשראי או הוצאת כרטיס אשראי הגוף המלווה/המנפק צריך להיות בטוח שהלקוח אכן יוכל לעמוד בהתחייבות שלו. בכדי לדעת אם הוא לקוח בסיכון גבוה או לקוח בסיכון נמוך הוא מגיש בקשה לביצוע בדיקת בי די אי. במידה ודירוג האשראי הוא טוב אז ללקוח יש בעצם בי די אי חיובי מה שאומר שהוא יכול לעמוד בהחזר ההלוואה ומומלץ לאשר לו אותה. במידה ודירוג האשראי אינו טוב ומאוד נמוך אז ללקוח יש בי די אי שלילי וחיווי האשראי יהיה שלא מומלץ לאשר את הפעולה המבוקשת.

מה זה בי די אי שלילי

מזה בי די אי שלילי ועל מה זה מעיד?

נתוני האשראי של כל אזרח מעידים על היכולת הפיננסית שלו ועל מוסר התשלומים שלו – אם הוא יכול לעמוד בתשלומים של הלוואה או שהוא עלול לפגר בתשלומים. לאחר בדיקת מה זה בי די אי שלילי וקבלת תוצאה, ניתן לקבל החלטה סופית לגבי אישור ההלוואה או הבקשה הפיננסית. לפי ההסבר מה זה בי די אי שלילי ברור שאם התוצאה היא דירוג שלילי הרי שהסיכוי לקבל את ההלוואה הוא נמוך.

מה זה בי די אי שלילי והאם הוא סופי?

החדשות הטובות הן שניתן לשפר את דירוג האשראי. כלומר אם יש לכם בי די אי שלילי תוכלו להעלות את הדירוג ולהגדיל את הסיכויים לקבל אישור להלוואה או אישור לכל פעולה פיננסית אחרת שתלויה בדירוג האשראי שלכם.

ברגע שיש לכם בי די אי שלילי הבנק או כל גוף אחר לא ימהר לאשר לכם הלוואה מכיוון שאתם נחשבים לקוח בסיכון גבוה – לקוח שלא יכול לעמוד בהחזר ההלוואה ויגרור אחריו פיגורים ואיחורים בתשלום. במקרים בהם כן תקבלו אישור להלוואה היא תהיה בתנאים נוקשים וסביר להניח שבריבית גבוהה למדי. 

כל אזרח במדינה יכול להגיש בקשה לבדיקת בי די אי ולקבל את כל הנתונים שלו בצורה מרוכזת. במידה והנתונים מראים בי די אי שלילי- מומלץ לשפר את דירוג האשראי בכמה פעולות:

  1. עברו על כל התשלומים שלכם וודאו שאתם לא מאחרים או מפגרים בכל תשלום שהוא. תשלום בזמן מעלה את דירוג האשראי.
  2. בדקו את כל ההוצאות שלכם והיכן אתם יכולים לצמצם בהוצאות. ניצול מקסימלי של תקרת האשראי פוגע בדירוג האשראי.
  3. להיוועץ עם אנשי מקצוע וללמוד להתנהל בצורה פיננסית חכמה
מה זה בי די אי שלילי

האם חברה יכולה באמת לעזור?

חברות מקצועיות אשר מטפלות בנושא יודעות בדיוק מה זה בי די אי שלילי ואיך לטפל בו. ישנם הרבה מאוד מקרים בהם חברות מהסוג הזה יוכלו להתמודד אם סיטואציות מורכבות אשר הבנאדם הפשוט לא יוכל לעשות זאת בעצמו ללא עזרה. אך חשוב לדעת שישנם שלושה מקרים עיקריים בהם הסיכוי הוא מאוד נמוך גם לחברה מקצועית. חשוב להכיר זאת על מנת שלא ינצלו את חוסר הידע שלכם ולא יקחו כספים מיותרים שלא מגיעים להם:

  1. המקרה הראשון הוא במידה ועברתם הוצאה לפועל שהיא מעל ל-5,000 שקלים בשלוש השנים האחרונות. במקרים כאלו תצטרכו לעבור תקופת צינון לפני שתוכלו להגיש בקשה ואכן לתקן את דירוג האשראי שלכם.
  2. המקרה השני כמעט זהה לראשון, וזה מקרה שבו עברתם הליך של פשיטת רגל בשלוש השנים האחרונות. גם כאן, תיאלצו לעבור תקופת צינון של כמה זמן לפני שהבקשה שלכם באמת תעבור ותטופל.
  3. המקרה השלישי הוא אם כרגע יש לכם חשבון מוגבל מכל סיבה כזאת או אחרת. 

עכשיו לאחר שאתם יודעים במדויק מה זה בי די אי שלילי, מה גורם לו, איך לטפל בו, והכי חשוב מתי באמת אפשר לבצע תיקון ושיפור, אתם יכולים לצאת להליך.

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים