תיקון 190 כספי פיצויים

תיקון 190 כספי פיצויים

תיקון 190 כספי פיצויים

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נועד על מנת לגרום לכמה שיותר אנשים לחסוך לגיל פרישה. התיקון מאפשר לקבלת הטבות מס לאותם חוסכים, בין היתר להעביר את כספי הפיצויים שלהם לאחר סיום העבודה לחשבון חדש בקופת גמל על שם העובד כאשר אותם כספים יהיו סגורים להפקדות נוספות אך נזילים למשיכה.

תיקון 190 כספי פיצויים- מה מתאפשר?

התיקון מאפשר כאמור, להעביר את כספי הפיצויים לאחר סיום עבודה לחשבון חדש בקופת גמל על שם העובד. זאת כל עוד מדובר בכספי פיצויים שלא הוחל עליהם רצף פיצויים או רצף של קצבה. את הכספים של הפיצויים ניתן להעביר לחשבון חדש בקופת גמל רק לאחר סגירת החשבונות מול רשות המיסים, כאשר מס רווח הון על משיכת הכספים הנזילים בחשבון החדש יחול רק ממועד סיום העבודה ולא לפני. 

נכון לשנת 2021 אם קיימת זכאות לקצבה בסכום שעולה על 4,498 ₪ והעובד הינו מעל גיל שישים, תינתן לו הבחירה למשוך קצבה חודשית ללא תשלום מס (הנקראת משיכה קצבתית) או למשוך את הסכום כולו במשיכה חד פעמית (הנקראת משיכה הונית) ולשלם 15% מס הרווח הנומינלי.

תיקון 190 כספי פיצויים

תיקון 190 כספי פיצויים הוא בעל הטבות רבות, כאשר הבולטות ביניהן הן:

-במשיכה הונית תשלום המס יהיה 15% מהרווח הנומינלי במקום מס רווח של 25% מההון הריאלי

-ניתן להגדיל את הקצבה הפטורה ללא הגבלה

-ניתן לעבור בין מסלולי ההשקעה השונים 

-אין הגבלה על סכום ההפקדה בקופת הגמל

-ניתן למנות מוטבים בחשבון על מנת להעביר להם את הסכום שהצטבר 

-קיימות אפשרויות השקעה בנכסים לא סחירים בארץ ובחוץ לארץ

-אין אפשרות של הרעת כללי ההשקעה והמיסוי לאחר ההצטרפות לחיסכון בקופת גמל

תיקון 190 כספי פיצויים- משיכה קצבתית או משיכה הונית?

משיכה קצבתית-משיכה של קצבה חודשית הפטורה ממס על הקרן ועל הרווחים. ניתן לבחור אם לקבל את כל הסכום או רק חלק מהם בקצבה, כאשר גובה הקצבה מותנה במסלול שנבחר (אם מדובר בקרן פנסיה או פוליסת ביטוח). כמו כן ניתן להוסיף מוטבים לחשבון החיסכון.

משיכה הונית- משיכה חד פעמית של כל הסכום, מותנית בהגיעו של בעל החשבון לגיל שישים ובקצבה מינימלית התקפה לאותה שנה שניתנת מכל מקור פנסיוני אחר (לא כולל קצבת שאירים). המס על משיכה זה יהיה 15% על הרווח הנומינלי וניתן למשוך רק חלק מהסכום במשיכה חד פעמית ולהשאיר את יתרת הסכום כתשלום קצבה חודשית.

במידה ובעל החשבון נפטר טרם הגיעו לגיל שבעים וחמש , המוטבים בחשבון יקבלו את הקרן והרווחים בפטור מלא מתשלום מס עליהם. במידה ובעל החשבון נפטור לאחר גיל שבעים וחמש המוטבים יוכלו להעביר את הכספים ללא תשלום מס לקופה על שמם (לצורך קבלת קצבה מוכרת הפטורה ממס) או למשוך את הסכום כולו בפעם אחת עם תשלום 15% על הרווח הנומינלי.

תיקון 190 כספי פיצויים

האם כדאי להתייעץ עם איש מקצוע?

אחת המטרות המרכזיות של אתר מהון להון הוא להתאים לאזרחים את אנשי המקצוע הטובים והמדויקים ביותר עבורם ללא עלות. אנחנו אישית ממליצים לבני הגיל השלישי לא לקחת החלטות פזיזות לבד ותמיד להתייעץ עם איש מקצוע בעניינים פיננסים בטח ובטח כאשר זה מגיע לתיקון 190 כספי פיצויים. איש מקצוע תמיד יהיה מסוגל בזכות המקצועיות שלו ובזכות הקשרים שלו להשיג עבורכם תנאים הרבה יותר טובים מאשר תפנו לכל גוף פיננסי בעצמכם ללא ידע מקדים או עזרה מקצועית של איש מקצוע.

מאיפה מתחילים לחפש?

הדרך הטובה ביותר למצוא איש מקצוע אשר מתמחה בכל התחום של תיקון 190 כספי פיצויים היא כמובן על ידי המלצה של אדם אשר אתם סומכים עליו וכמובן שחווה שירות מצוין. המצב הוא שרוב האנשים לא כנראה לא מכירים איש מקצוע כזה. במצב כזה, עליכם לפנות לחברו הטוב ביותר של האדם, גוגל, ולהתחיל לחפש. תוודאו שאתם עושים חקר שוק כמו שצריך, קוראים תגובות של לקוחות, קוראים חומרים מקצועיים וכולי. אם אתם רוצים לחסוף לעצמכם את כל הבירוקרטיה ובעיקר הרבה מאוד זמן, אנחנו נשמח לעזור לכם ולעשות את העבודה הקשה בשבילכם.

על מנת למצוא איש מקצוע אשר מתמחה בתחום תיקון 190 כספי פיצויים, לחצו ממש כאן, מלאו מספר פרטים פשוטים, ואנחנו נדאג שאיש מקצוע רציני ומקצועי יחזור אליכם כמה שיותר מהר. מקווה שתהנו!

תיקון 190 כספי פיצויים

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים