מהו תיקון 190

מהו תיקון 190

מהו תיקון 190?

אם אתם מתקרבים לגיל שישים או שכבר עברתם את גיל שישים סביר להניח שסוכן הביטוח שלכם או חברת הביטוח שלכם התחילה לדבר אתכם על אפיקי חיסכון לקראת הפנסיה. אחד מאפיקי חיסכון אלה הוא קופת גמל ובגילכם הוא מהווה אפיק חיסכון מומלץ שכן יש בו הטבות מס המותאמות עבורכם. לא כל קופת גמל מתאימה לכל אחד אך בעקבות תיקון 190 כדאי שתבדקו על קופת גמל כאפיק חיסכון. עכשיו נשאלת השאלה מהו תיקון 190? ואנחנו כאן בכדי לענות עליה.

מהו תיקון 190 ולצורך מה הוא נועד:

קופת גמל הינה כאמור, אחד מאפיקי החיסכון המומלצים ביותר לחסוך בהם כספים לקראת גיל פרישה- כתשלום חד פעמי או כקצבה חודשית. אם כך, מהו תיקון 190? תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקפו בשנת 2012 נועד לעודד אנשים בני שישים ומעלה לחסוך לקראת הפנסיה. את הכספים בקופת הגמל יוכל אותו אדם להוציא באופן חד פעמי או כקצבה חודשית וליהנות מיתרונות של פטור ממס או תשלום מס מופחת ויתרונות נוספים.

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מטרתו לעודד אנשים בני שישים ומעלה לחסוך לפנסיה במבחר מסלולים של קופות הגמל שמאפשרות השקעה של הכספים לפי רמת הסיכון לבחירת החוסך. לצורך עידוד אותה אוכלוסייה לחסוך דווקא בקופת גמל לפי תיקון 190 ישנן מספר הטבות עיקריות עבורם:

מהו תיקון 190

ההטבות הניתנות למפקידים בקופת גמל לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הן:

  • פטור ממס על רווחי הון- כספים הנחסכים בקופת גמל לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הינם כספים הפטורים ממס מלא על רווחי הון- בהתאם לתנאים של קופת הגמל והמסלול בו בחרתם להשקיע את הכספים.
  • מבחר של מסלולי השקעה- ישנו מבחר גדול של מסלולי השקעה בקופות הגמל ולא חובה לבחור רק בהשקעה המוכרת והרגילה של השקעה בניירות ערך. מומלץ לבדוק אילו אפיקי השקעה קיימים ואילו מסלולים קיימים בקופות הגמל ולהתאים את רמת הסיכון של המסלול לצרכים וליכולות שלכם.
  • עלויות תפעול נמוכות- לפעולות שמתבצעות בתוך קופות הגמל יש עלויות נמוכות יחסית לאפיקי חיסכון אחרים. כמו כן דמי הניהול של קופת הגמל גם הם נמוכים יחסית ואין תשלום מע"מ.
  • העברת כספים למוטבים- במידה ובעל הקופה נפטר טרם הגיעו לגיל 75 ניתן להעביר את הכספים שנחסכו כקצבה פטורה ממס עבור המוטבים בחשבון שלו

פיקוח הדוק של משרד האוצר על תיקון 190

חשוב שתדעו שמשרד האוצר מפקח באופן קבוע על קופות הגמל תחת תיקון 190 והתנאים והתשואות של כל קופות הגמל מפורסמות באופן תדיר בכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח בשקיפות מלאה. אם אתם מתקרבים לגיל שישים או שכבר עברתם אותו- כדאי להיוועץ עם אנשי מקצוע ולשאול אותם מהו תיקון 190 ולבדוק אם הוא מתאים לכם.

מהו תיקון 190

מה הערך המוסף של איש מקצוע?

חשוב להבין שאיש מקצוע בנישה הזאת לא מתעסק אך ורק במהו תיקון 190. לרוב אנשי מקצוע מהתחום הזה עושים סדר כלכלי רחב מאוד ללקוחות שלהם. הם בודקים להם אם מגיעים להם החזרי מס מהמדינה, בודקים להם את התיק הביטוחי שלהם, בודקים להם כספים אבודים וכולי. היתרון המשמעותי של שירות מהסוג הזה הוא שהכול נמצא תחת קורת גג אחת. לכן מאוד חשוב למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיתעסקו עם הדברים הללו מפני שזה נושא מאוד רגיש, וההשלכות של עבודה לא מקצועית יכולה להיות כבדה מאוד.

מאיפה מוצאים איש מקצוע כזה?

בגלל שזוהי נישה יחסית חדשה, למצוא איש מקצוע טוב יכול להיות משימה לא פשוטה בכלל. אם אתם מכירים אדם קרוב אליכם אשר נמצא בסיטואציה דומה מאוד לשלכם ויש לו איש מקצוע טוב לפנות אליו, אנחנו נמליץ לכם בחום לעשות זאת. אם אתם לא מכירים אנשים כאלה, כנראה שתצטרכו לפנות לגוגל על מנת שיעזור לכם למצוא. לרוב, אלו סוכנויות ביטוח פרטיות אשר מציאות את השירותים הללו. עדיף לכם לחפש סוכנות ביטוח אשר מתמחה בנושאים פנסיונים והשקעות. אם אתם זקוקים לאיש מקצוע שיעזור לכם במהו תיקון 190, אנחנו נשמח לעזור לכם. כל מה שעליכם לעשות זה ללחוץ ממש כאן, לעבור לשאלון המתקדם שלנו, לענות על מספר שאלות פשוטות, ואנחנו נדאג לקשר אותכם לאיש המקצוע המתאים.

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים