טופס 127 החזר מס הכנסה

טופס 127 החזר מס הכנסה

טופס 127 החזר מס הכנסה

האם אתם יודעים מה השווי של נקודת זיכוי אחת במס הכנסה? והאם אתם יודעים לכמה נקודות זיכוי אתם זכאים? נקודות הזיכוי במס הכנסה מפחיתות את גובה המס שעליכם לשלם והן ניתנות בהתאם לתנאי זכאות שונים. אם לדוגמא יש לכם ילד העונה לדרישות של נכות או נטול יכולת ניתן למלא טופס 127 החזר מס הכנסה ולקבל שתי נקודות זיכוי וכן עלה. במאמר הקרוב נסביר לעומק מה הקריטריונים העומדים לזכותכם. קריאה מהנה!

נקודות זיכוי - החזר מס הכנסה:

נכון להיום השווי של כל נקודת זיכוי ממס ההכנסה עומד על סכום של 2676 ₪ בשנה. ישנם כמה תנאים לנקודות זיכוי אותם ניתן לברר ישירות מול מס ההכנסה או באתר המקוון כאשר לפי החישוב הנ"ל ההפחתה החודשית בתשלום המס עומדת על 223 ₪. מומלץ לכל תושב ישראל לבדוק את התנאים לקבלת נקודות זיכוי, כמה מגיעות לו ולוודא שאכן מקבל אותן. את נקודות הזיכוי אפשר לברר באמצעות סימולטור נקודות מס אונליין. אפשר לקבל עוד מידע על סימולטור החזר מס על ידי לחיצה כאן.

טופס 127 החזר מס הכנסה - נקודות זיכוי על ילד נכה או נטול יכולת:

במידה ואתם הורים לילד שעומד בתנאים ובדרישות אתם זכאים לשתי נקודות זכות במס הכנסה מה שאומר שיש לכם הפחתה בתשלום מס של 5352 ₪ בשנה אחת. בכדי לוודא שמגיעות לכם נקודות הזיכוי יש לבדוק אם הילד שלכם עומד באחד מהתנאים הבאים:

במידה ולילד שלכם טרם מלאו שמונה עשרה שנים עליו לעמוד באחד מהתנאים הבאים:

  • סובל מעיכוב התפתחותי
  • מקבל קצבת ילד נכה
  • עם מוגבלות שכלית התפתחותית
  • עיוור
  • משותק באחד מגפיו.

 

יש כמובן לספק ניירת מתאימה מרופא מומחה או נוירולוג על מנת להוכיח למס הכנסה שילדכם אכן עומד בקריטריונים הללו.

טופס 127 החזר מס הכנסה - לילד שכבר מלאו לו 18 שנים

במידה ולילד שלכם כבר מלאו שמונה עשרה שנים עליו לעמוד באחד מהתנאים הבאים:

  • עדיין נמצא בחזקת הוריו ותלוי בהם.
  • בעל דרגת אי כושר השתכרות של 74% לפחות באופן קבוע.
  • הילד משותק.
  • הילד סובל מעיוורון.
  • הילד בעל מוגבלות שכלית התפתחותית
  • הכנסותיו אינן עולות על סכום של 169 אלף ₪. 

יש כמובן לספק ניירת מתאימה מרופא מומחה או נוירולוג.

במידה והילד עומד באחד מהתנאים הללו ניתן למלא טופס 127 החזר מס הכנסה בכדי לקבל שתי נקודות זיכוי בשנה.

טופס 127 החזר מס הכנסה

טופס 127 החזר מס הכנסה - למי מגיעות נקודות הזיכוי?

נקודות הזיכוי מגיעות להורה אחד בלבד אלא אם כן מדובר בזוג שאינו חי ביחד ואז מגיעות לכל אחד מההורים שתי נקודות זכות. חשוב לדעת שבמידה והילד שלכם מקבל גמלת ילד נכה מביטוח לאומי נקודות הזיכוי אמורות להתעדכן באופן אוטומטי אצל המעסיק ואין צורך למלא טופס 127 החזר מס הכנסה. עוד חשוב לדעת שמעבר לקבלת נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה, ישנם זיכויים שונים והטבות נוספות ולכן מומלץ לבצע חישוב בעזרת שימוש בסימולטור לחישוב נקודות זיכוי ולהיוועץ עם אנשי מקצוע לבדיקת ההטבות, הזיכויים וההחזרים המגיעים לכם על פי חוק.

אם מי מומלץ להתייעץ?

ברוב המוחץ של המקרים, אנשי המקצוע אשר מטפלים בסוגיות הקשורות להחזרי מס ובטופס 127 החזר מס הכנסה הם רואי חשבון. הרבה מאוד אנשים נוטים לחשוב שרואי חשבון עובדים אך ורק עם בעלי עסקים עצמאים, אך זוהי טעות. ישנם הרבה מאוד רואי חשבון שהתחום העיקרי שלהם הוא לעזור לאנשים שכירים לקבל החזרי מס וכמובן להכווין אותם להטבות מס אשר מגיעות להם על פי חוק. לכן ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם רואה חשבון מומחה שיעזור לכם וילווה אותכם על מנת לקבל את מלוא הזכויות והכספים אשר מגיעים לכם על פי חוק מהמדינה וממס הכנסה.

טופס 127 מס הכנסה

עצה שלנו למציאת איש מקצוע

הדעה שלנו היא שאין חכם כבעל ניסיון בכל תחום. לכן, אם אתם מכירים אדם קרוב אליכם או קרוב משפחה אשר עבר הליך דומה לשלכם ויש לו רואה חשבון או איש פיננסי מקצועי להמליץ לכם עליו, עשו זאת מבלי לחשוב פעמיים. נדיר היום למצוא אנשי מקצוע טובים שאפשר לסמוך עליהם. אך אם אתם לא מכירים שום אדם כזה, זה לא סוף העולם. כל מה שעליכם לעשות זה מחקר שוק קטן בגוגל. למצוא לפחות 5 בעלי מקצוע שונים, לאסוף עליהם מידע דרך אתר האינטרנט שלהם, לקרוא את החומרים המקצועיים שהם מעלים לחשבונות החברתיים שלהם, וכמובן לדבר עם מספר לקוחות שלהם. זה יעזור לכם בוודאות למצוא רואה חשבון מקצועי ומומחה שיטפל ויעזור לכל בכל הנושא שקשור לטופס 127 החזר מס הכנסה.

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים