הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות מדינה

משרד האוצר ביחד עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה הקים קרן הלוואה בערבות המדינה וזאת במטרה לעודד הקמה, צמיחה וגדילה משמעותית של עסקים במשק. הקרן נועדה לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לקום, להתפתח ולהצליח כאשר היא ערבה להצלחה שלהם. המשמעות למעשה היא שהמדינה גורמת לכך שריביות ההלוואה יהיו נמוכות יותר ומאפשרת פריסה ארוכה יותר. להלוואה מהסוג הזה יש הרבה מאוד יתרונות וכמובן גם חסרונות. במאמר הקרוב נסרוק את כולם. קריאה מהנה!

הלוואה בערבות המדינה בעת משבר

בשנתיים האחרונות, בעת המשבר הכלכלי, משרד האוצר בשיתוף עם בנק ישראל הורה להגדיל את ההטבות שניתנות בהלוואה בערבות המדינה וכמובן לאפשר לכמה שיותר בעלי עסקים לקבל אותן באמצעות הקלה על הקריטריונים המזכים בהלוואה הזאת. הלוואה בערבות המדינה נקראת כך מפני שהמדינה היא סוג של ערב להלוואה. היא עושה זאת בזכות הקלה על הריביות ואופציות תשלום נוחות יותר כגון גרייס, תשלומים אך ורק על הריבית לתקופת זמן מסוימת וכולי.

הזכאים להגשת בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה:

כדי להתקיים עסק צריך תזרים מזומנים וצריך אשראי, מה שלא תמיד מתאפשר לעסק בעיקר בתחילת הדרך. לצורך כך המדינה מעמידה את האפשרות של קבלת הלוואה בערבות המדינה במידה והעסק נמצא זכאי לכך. אך כמובן שאותו בעל עסק צריך לעמוד בכמה קריטריונים על מנת שהבקשה שלו תאושר:

  • על העסק להיות שייך לאחד התחומים הבאים במשק: ייצוא, חקלאות, תעשייה, יהלומנות, עמותה חברתית רשומה.
  • על העסק להיות עסק שרשום במס הכנסה ובמע"מ ומוצהר כעסק בתחום שלו (עוסק מורשה/חברה/שותפות/ עמותה)
  • על סכום המחזור של העסק להיות נמוך מסכום של מיליון ₪ שנתי
  • העסק צריך להיות עסק פעיל בהווה
  • אין אפשרות להגיש בקשה במידה והעסק נמצא בתהליכים של חובות, הוצאה לפועל או הקפאת נכסים
  • אין אפשרות להגיש בקשה במידה והחשבון של בעל העסק או אחד מבעלי המניות בעסק מעוקל או מוגבל.

היתרונות של הלוואה בערבות מדינה:

היתרון הבולט והעיקרי של הלוואות בערבות מדינה הוא העובדה שהמדינה היא זו שערבה לכך שהעסק יחזיר את ההלוואה- כלומר היא בעצם נותנת את הערבות לכך שהעסק יצליח. עצם העובדה שהמדינה היא הערבה לעסק מגדיל לעיתים באופן משמעותי את הסיכוי שאותו בעל עסק יקבל אישור להלוואה, גם אם סירבו לו בעבר. וכמובן אותו בעל עסק יהיה זכאי להלוואה בתנאים נוחים ומשודרגים יותר.

יתרונות נוספים להלוואה בערבות המדינה

יתרונות נוספים של הלוואות בערבות המדינה הם האפשרות להגיש את הבקשה לקבלת ההלוואה במספר בנקים ובכך להגדיל את הסיכויים לתשובה חיובית. במידה ובנק אחד מסרב לספק את ההלוואה אין הדבר משליך על התשובה האפשרית של בנק אחר אליו הוגשה הבקשה. כמו כן התנאים של הלוואה בערבות מדינה הינם תנאים נוחים למדי לעומת התנאים של סוגי הלוואות אחרות הקיימים בשוק. 

הלוואה בערבות המדינה

המסלולים בהלוואה בערבות מדינה

ישנם מספר מסלולים כאשר בכל מסלול גובה הריבית משתנה. באופן כללי גובה הריבית לעומת סוגי הלוואות אחרות במשק הוא נמוך יחסית מה שמביא לכך שגובה ההחזר החודשי שבעל העסק יידרש לשלם אינו גבוה מדי והוא יוכל לעמוד בו מדי חודש. לגביי תקופת ההלוואה, לרוב בעל העסק יוכל לפרוס את ההלוואה למקסימום של 6-10 שנים, תלוי מאוד אם הוא עומד בקריטריונים מסוימים ובגורם המלווה.

חשוב לדעת

חשוב לדעת שאישור ההלוואה כרוך בתשלום עמלה של בעל העסק אך גובה העמלה לא יעלה על שני אחוזים מגובה סכום ההלוואה שאושרה וכך לא ישלם בעל העסק עמלה גבוהה מדי. תנאי הפריסה לתשלומים הם נוחים מאוד ולכן בעל העסק יכול לעמוד בהחזרי התשלומים עד תקופה של חמש שנים ובמקביל להחזר ההלוואה לבנות את העסק בצורה כלכלית נכונה ומוצלחת.

האם אפשר לקחת הלוואה בערבות מדינה לבד?

כיום, כל בעל עסק יכול להגיש בעצמו לבנקים השונים ולגורמים הנותנים אשראי חוץ בנקאי הלוואה בערבות המדינה לבד. חשוב מאוד לדעת שעל מנת להגיש את הבקשה, על בעל העסק לאסוף הרבה מאוד מסמכים ולהגיש את התיק במסודר. ככל שהתיק יהיה יותר מסודר, ויעמוד בקריטריונים מסוימים שהגורם המלווה דורש, כך ההלוואה תאושר במהירות רבה יותר. חוסר של מסמך אחד יכול לפעמים לעכב את בקשת ההלוואה, ובמקרים קיצוניים יותר אותו בעל עסק יאלץ להגיש את הבקשה לבד. הזמן של הליך הבקשה עד אישור ההלוואה וקבלת הכספים, יכול לקחת לפעמים מספר חודשים.

על פי מה נקבעת גודל ההלוואה בערבות המדינה?

חשוב מאוד לדעת שישנם הרבה מאוד מקרים בהם מבקש ההלוואה לא מקבל את מלוא הסכום שהוא ביקש מלכתחילה. רוב הפעמים זה קורה מפני שההכנסות השנתיות של אותו בעל עסק לא מאפשרות לו לקחת הלוואה בסדר גודל כזה. אפשר להגיד שההלוואה הזאת היא לפעמים כמו "ביצת הפתעה", לכן חשוב מאוד לברר עם הגורם המלווה מה הסכום המקסימלי שהוא יכול לקבל. לפעמים, עדיף ללכת לבנק ולבקש הלוואה עסקית רגילה במקום על מנת באמת לקבל את הסכום המבוקש.

האם כדאי לשכור גורם מקצוע?

על מנת לבקש הלוואה בערבות המדינה, אתם יכולים לשקול בכובד ראש את האפשרות של לשכור איש מקצוע שיעזור לכם להגיש את הבקשה. חשוב מאוד לדעת שאם אתם מחליטים לעשות את המהלך הזה, אותו גורם ידרוש מכם תשלום מסוים עבור השירות. לרוב, הגורמים העוזרים ללקוח לקבל גובים את התשלום שלהם בשתי דרכים עיקריות:

  1. הדרך הראשונה היא היא על ידי סכום קבוע שמוגדר מראש בתחילת תהליך ההלוואה, ללא שום קשר אם התהליך היה מוצלח או לא. משמע ישנו סיכוי שהם לא יצליחו לאשר לכם את ההלוואה, אבל עדיין התשלום ששילמתם עבור השירות יעבור אליהם.
  2. הדרך השניה היא אחוזים קבועים מגודל ההלוואה בערבות המדינה שנקבעים מראש. לרוב, אתם תאלצו לשלם סכום יותר גבוה, מפני שהמודל הזה הוא על בסיס הצלחה בלבד. מה שאומר שאם לא קיבלתם את ההלוואה, לא תצטרכו לשלם כלום. אך אם קיבלתם את ההלוואה, תאלצו לשלם סכום שלפעמים יהיה יחסית גבוה.

איך מוצאים חברה אמינה להלוואה בערבות המדינה?

יש כיום הרבה מאוד חברות מסחריות בשוק שנותנות שירותים לפתרונות פיננסים לבעלי עסקים כגון הלוואה בערבות במדינה. יש כמובן הרבה מאוד חברות איכותיות, ויש כאלה שפחות. הכנו לכם מספר טיפים קלים שיעזרו לכם להגיע אל החברה הטובה ביותר עבורכם:

  1. בדיקה ברשם החברות: כל חברה במדינת ישראל רשומה "ברשם החברות". אפשר להגיע לאתר הזה בקלות על ידי חיפוש פשוט בגוגל. זוהי הדרך הטובה ביותר לדעת אם החברה אכן אמיתית ונותנת את השירותים שהם מציעים.
  2. אתר האינטרנט של החברה: בקרו באתר האינטרנט של אותה החברה על מנת לראות את האנשים הפועלים בה, ואת התכנים שהם מעלים. לרוב, ככל שיש יותר תוכן מקצועי באתר, זה מצביע ישירות על איכות העבודה שלה.
  3. לקוחות ממליצים: סביר מאוד להניח שאם לחברה יש לקוחות ממליצים, הם יופיעו בעמוד הבית באתר שלהם. אנחנו אישית נמליץ לכם ליצור איתם שיח ולשאול אותם האם הם באמת ממליצים על השירות שלהם.

שיהיה המון בהצלחה!

שתפו אותנו

אולי יעניין אותך לקרוא גם על הנושאים הבאים