טופס החזר מס
רובנו, בעיקר השכירים שבינינו, מכירים את העובדה שאנחנו צריכים לשלם מס הכנסה אבל כמה מאיתנו מכירים את האפשרות של קבלת החזר ממס הכנסה? אז מסתבר שהיא קיימת וחשוב מאוד שתדעו שהיא קיימת. מכיוון שמס ההכנסה בארץ מחושב באופן שנתי יוצא שבתור שכירים אתם משלמים מדי חודש מס שלאו דווקא תואם את הנתונים שלכם, שעלולים להשתנות במהלך השנה. במידה ושילמתם יותר מדי מס כל מה שעליכם זה למלא טופס החזר מס ולבצע בדיקת זכאות, ובמידה שתימצאו זכאים- לקבל החזר מס.
ממלאים טופס החזר מס ומבצעים בדיקת זכאות להחזר מס:
בכדי לבדוק אם אתם זכאים לקבלת החזר מס אתם יכולים לפנות לאחת מהחברות העוסקות בתחום החזרי המס או למלא טופס החזר מס באופן עצמאי ברשת. מכיוון שהטופס עצמו מתבסס על הפרטים שאתם ממלאים קחו בחשבון שהנתונים שיתקבלו יכולים להיות לא נכונים במאת האחוזים. כאשר הבדיקה מתבצעת על ידי חברה מקצועית הם ידעו בדיוק איזה מידע להזין ולכן הנתונים יהיו מדויקים יותר, וסביר להניח שתהיו זכאים ליותר מס ממה שיצא לכם בבדיקה שביצעתם באופן עצמאי.
מה השלב הראשון של טופס החזר מס?
השלב הראשון של התהליך הוא ללא עלות. כמעט כל החברות אם לא כולן אינן גובות תשלום מהלקוח עבור פתיחת תיק וביצוע בדיקה ראשונית אלא אם כן יצא שלקוח זכאי להחזר מס והוא מעוניין להגיש את הבקשה דרך אותה חברה. במקרה שמגיע החזר מס ומוגשת בקשה, התשלום הממוצע בשוק עבור השירות הוא 17% בתוספת מע"מ כחוק. את התשלום משלמים רק לאחר קבלת החזר המס לחשבון. אמנם לא תאלצו לשלם אותו במידה ותגישו בקשה להחזר מס לבד, אך סביר להניח שבעזרת אנשי מקצוע תקבלו החזר מס גבוה יותר ולכן בחלק מהמקרים השירות המקצועי משתלם יותר.
איך ממלאים את הטופס החזר מס?
תחילה יש למלא טופס החזר מס עם הפרטים הראשוניים האישיים- שנת לידה, תאריך עלייה אם יש, מצב משפחתי, מקום מגורים ונתונים נוספים שייתכן ומזכים אתכם בנקודות זכות במס הכנסה. במידה ותרצו להגיש את הבקשה באופן עצמאי יש לעשות זאת דרך האתר של רשות המיסים ולמלא טופס החזר מס בצורה מדויקת וברורה ולהוסיף את כל המסמכים הדרושים.
מה קורה עם מחסירים פרטים?
במקרים בהם חסרים טפסים או שהטופס לא ממולא כמו שצריך ייתכן עיכוב במענה או אפילו תשובה שלא מגיע החזר מס בגלל הגשה שגויה של הנתונים הנדרשים. במידה והחלטתם לבצע את הבדיקה ואת הגשת הבקשה דרך חברה מקצועית תתבקשו להעביר אליהם צילום של תעודת זהות שלכם עם טופס ייפוי כוח חתום בכדי שאותה חברה תייצג אתכם אל מול רשויות המס. אנשי המקצוע של החברה תעדכן אתכם בדיוק אילו טפסים וניירת עליכם להגיש להם ובמידת הצורך להשיג עבורכם את הטפסים החסרים.
אילו קריטריונים החברות בודקות?
החברות אשר מגישות את טופס החזר מס, בודקות את כל הקריטריונים אשר למעשה מזכים אותכם בנקודות זכות לקבלת החזר כמה שיותר גבוה מרשות המיסים. בין הקריטריונים שהם בודקים תוכלו למצוא את גובה המשכורת, האם החלפתם מקומות עבודה, מכירת נכס מגורים, רווחים והפסדים בשוק ההון ועוד. למעשה זה אולי היתרון המשמעותי ביותר בשימוש בשירות שכזה מפני שהם מכירים את המערכת מבפנים ויודעים בדיוק מה הם צריכים לבדוק. מיותר לציין שככל שתעמדו ביותר קריטריונים המזכים אותכם בהחזר מס מרשות המיסים, כך ההחזר בסופו של דבר יהיה גבוה יותר.
האם באמת כדאי לשכור את השירות הזה?
אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו, למעשה זה תלוי אדם. אם יש לכם קצת זמן פנוי ואתם חוקרים את הנושא לעומק ומבינים בדיוק את הקריטריונים המזכים אותכם בהחזר מס, אין למעשה שום סיבה "שתחלקו" את הסכום הזה עם איש מקצוע. אך אם אתם רוצים לחסוף לעצמכם הרבה מאוד זמן וכאב ראש ואתם לא באמת שוחים בחומר ואינכם יודעים הכיצד לנהל את הפרוצדורה הזאת על הצד הטוב ביותר, כנראה שלשלם לאיש מקצוע זה הפתרון המושלם ביותר עבורכם.
כמה עולה שירות כזה?
זה ברור שכאשר מגישים טופס החזר מס עם חברה מקצועית, יהיה תשלום מסוים עבור השירות. ברוב המקרים, החברות גובות את התשלום עבור השירות בשתי דרכים עיקריות:
- תשלום להתחלת עבודה + אחוזים: החברה למעשה גובה סכום קטן בתחילת העבודה לפני תחילת התהליך, וכאשר ההחזר מס מגיע, הם לוקחים אחוז קטן לאחר שהכסף נמצא בחשבון הבנק שלכם.
- תשלום על בסיס הצלחה בלבד: במודל הזה החברה לא גובה תשלום על תחילת עבודה, אך האחוזים שהם לוקחים בסוף העבודה יהיו גבוהים יותר.