מתוך עיתון 'גלובס'
הדוח למעשה חשף שחברות הביטוח משלמות למוכרי הביטוח עמלות מאוד גבוהות על מנת שיעבירו את הלקוחות שלהם אליהן לחברה. מצב זה יוצר מונופול בתחום הביטוחי ופגיעה באזרח הפשוט המשלם ברוב הפעמים מחירים מופקעים וחסרי תקדים אשר לא משקפים כלל את העלות הריאלית של הפוליסה בה הוא מבוטח. ברגע שחברת הביטוח מציעה לאיש המכירות בונוסים גבוהים במיוחד, היא הלכה למעשה מבטלת את התחרות בין שאר החברות, וכמובן שהלקוח הוא הנפגע הכלכלי היחידי מכך.
מלבד המחיר המופקע שהלקוח משלם, ישנה גם השפעה משמעותית על הכיסויים שהלקוח מקבל מהביטוחים שבבעלותו. חשוב מאוד להבין שהחברה אשר מציעה את העמלה הגבוהה ביותר, היא לווא דווקא החברה שעונה על כל הצרכים האישיים של הלקוח. משמע שבמידת הצורך, כאשר הלקוח יצטרך את חברת הביטוח, ישנו סיכוי לא מבוטל שהיא לא תהיה שם לצידו מפני שהוא לא קיבל פוליסה מותאמת אישית אליו ולצרכים האישיים שלו
אפשר להגיד שהדבר העגום ביותר שהדו"ח חשף הוא המחירים הגבוהים אותם משלם הלקוח עקב המחדל הזה. למעשה, לכל סוכן ביטוח יש מקסימום הנחה אותה הוא יכול לקבל כאשר הוא מבצע סקר שוק רחב מול כל חברות הביטוח. כאשר סוכן הביטוח הולך לחברה אחת אשר משלמת לו עמלה גבוהה, ישנה סבירות גבוהה שהלקוח שלו משלם הרבה יותר ממה שהיה צריך לשלם אילולא הסוכן היה מבצע את סקר השוק כמו שצריך.
מכרז בריא אמור לבוא אך ורק לטובתו האישית של הלקוח אשר מתבטאת בכיסויים רלוונטיים ובמחירים ריאליים. על הסוכן/איש המכירות להבין את הצורך של הלקוח ולעבור בכל אחת מחברות הביטוח השונות ולקבל הצעות. עצם הפעולה הזאת, מורידה משמעותית את העלויות שהלקוח ישלם. חשוב גם לציין, שהפוליסות משתנות בתדירות יחסית גבוהה, וסוכן ביטוח טוב אמור לעדכן את לקוחותיו בכל שינוי כזה, גם אם כמובן השינוי הוא הוזלה של הפוליסה אשר גורמת לו להרוויח קצת פחות, אך באותה נשימה הוא שומר על האינטרסים האישיים והכלכליים של הלקוח.
"לחץ/י על הכפתור כאן למטה על מנת לבצע בדיקה ניטרלית לתיק הביטוח שלך על מנת לוודא שאינך משלם כספים מיותרים לחברות הביטוח השונות"
[מעל 101,807 ישראלים גילו פערי מחירים עצומים בתיק!]
(הבדיקה היא ללא עלות)